מפוחי מאווררים

הצד הטכני

מאווררים מנצלים את כוח המנוע כדי לייצר זרימה נפחית של אוויר בלחץ נתון והם נחשבים למשאבות אוויר בלחץ נמוך יותר לעיתים קרובות יותר. מדחף ממיר מומנט (הפיכת כוח) מהמנוע כדי להגדיל את הלחץ הסטטי על פני הרוטור וכדי להגדיל את האנרגיה הקינטית של חלקיקי האוויר. מפוח מאוורר

מאווררים מסווגים למדחף, צינור צירי ושבשבת צירי מעוצבת ולכל סוג יש מאפיינים שונים. פרופלור מאווררים מורכבים רק ממנוע ומדחף ולכן הם פשוטים ביותר. מאוורר צינור צירי דומה למדחפים אבל יש ונטורי סביב הפלופלור כדי להפחית מערבולות. להבי המאוורר הצירי מצויידים בסכינים בחלק האחורי כדי ליישר את הזרימה המתערבלת.

תכונות הזרימה והלחץ הם ההבדלים העיקריים בין מאוורר ומפוח. בעוד מאוורר מספק אוויר בכיוון כללי שהוא מקביל לציר להב המאוורר, מפוחים מספקים אוויר בכיוון שניצב לציר המפוח. לפיכך ניתן להגדיר כי מאווררים מספקים קצב זרימת אוויר גבוה כנגד לחץ נמוך בזמן שמפוחים מספקים יחסית זרימה נמוכה כנגד לחץ גבוה. מפוחים צנטריפוגליים יכולים להיות בסגנון של כלוב עכברים יש גלגל עקום קדימה או גלגל עקום לאחור.

הבדל נוסף עיקרי הוא במנגנון שנוגע להגבלת זרימת האוויר. במפוח יש לו השפעה הפוכה על אותם להבי רוטור. לדוגמא העומס על המנוע יורד כאשר המנוע נע כמו גלגל של כלוב עכברים. ככל שהמערכת הופכת סמיכה המפוח מגביר מהירות. מצד שני העומס שעל הרוטור עולה והמאוורר מאט בהתאם לזרימת האוויר שהופך לסמיך עם להבי המאוורר.